Nasza kadra z uprawnieniami jachtowego sternika morskiego!

W dniach 23 – 30 września nasza kadra wzięła udział w rejsie manewrowym zakończonym egzaminem na patent jachtowego sternika morskiego. Z radością informujemy, że wszyscy zdali! Miłosz, Krzysztof i Kacper – gratulujemy!

Jachtowy Sternik Morski

Do kursu na stopień jachtowego sternika morskiego, w naszym klubie, przystąpiło w tym roku 8 osób. Taki kurs charakteryzuje się przygotowaniem teoretycznym i praktycznym do samodzielnego prowadzenia jachtów po wodach morskich. Część teoretyczna trwała od lutego do kwietnia tego roku i składała się z 3 weekendów wykładowych. Następnie odbyły się dwa rejsy manewrowe – jeden w czerwcu, na którym 5 osób z naszego Klubu ukończyło kurs i zdało egzamin.

Rejs wrześniowy

W ostatni tydzień września przyszedł czas na pozostałą trójkę. Rejs rozpoczął się w Kołobrzegu na jachcie Bavaria Cruiser 36. Pierwszy dzień spędziliśmy na zapoznanie się z jachtem i jego obsługą oraz na ćwiczeniu manewrowania w porcie. Na następny dzień wszyscy byli gotowi na wyjście w pełne morze. Z Kołobrzegu wyszliśmy o godz. 1700. Bałtyk przywitał nas przyjemnym do żeglugi i sprzyjającym wiatrem 13-15 węzłów oraz, jak na koniec września, całkiem ładną pogodą. 15 godzin później byliśmy już w Nexø na Bornholmie. Nie zabawiliśmy tam długo – tego samego dnia, po kilku godzinach zajęć kursowych, wyruszyliśmy w drogę powrotną. Kolejne dni to ciągłe treningi manewrów portowych na silniku, manewrów na żaglach oraz wieczornych powtórek z teorii.

Egzamin

Ostatni dzień rejsu do długo wyczekiwany egzamin składający się z testu teoretycznego, zadań nawigacyjnych oraz zadań praktycznych. Wszyscy kursanci bardzo dobrze sobie poradzili i z Kołobrzegu wyjechali z nowymi uprawnieniami. Serdecznie gratulujemy!

Zapraszamy do obejrzenia kilku zdjęć z rejsu. Materiały filmowe z kursu można znaleźć na naszym facebooku.